Bewonersavond energiedelen uitgesteld!
Beste buurtgenoot,
We hebben besloten de bijeenkomst over energiedelen van 17 en 18 juni voorlopig uit te stellen.
Energie delen is iets nieuws. Pas sinds 2026 is het mogelijk om als buurt samen energie te delen. Dat betekent dat er nog veel te ontdekken valt. Daarom nemen we de tijd om meer onderzoek te doen en de juiste informatie te verzamelen. Uiteraard houden we jullie op de hoogte.
Wat is enerige delen?
Stel je voor: de stroom die jouw buren opwekken, gebruik jij gewoon thuis. En andersom! Dat is energiedelen!
Buurtteam Willis Stroom onderzoekt samen of dit past in onze buurt en nodigt je van harte uit voor een informatiebijeenkomst. Voor ALLE buurtbewoners - koop of huur, met of zonder zonnepanelen. Iedereen is welkom!
Waarom energiedelen interessant is
Sinds begin 2026 maakt de nieuwe energiewet het mogelijk om energie met elkaar te delen. Dat opent de deur naar mooie voordelen:
- Lokaal opgewekte stroom delen met je buren
- Minder afhankelijk zijn van grote energiebedrijven
- Lagere energiekosten
- Inclusief en sociaal: ook als je geen zonnepanelen hebt doe je mee
- Meer grip en zekerheid over je energie
- Minder druk op het elektriciteitsnet
- Een positieve bijdrage aan het klimaat
Samen zetten we de volgende stap
We staan aan het begin: de verkenningsfase. Juist nu is jouw input waardevol. Denk mee, stel vragen en help bepalen of energiedelen iets is voor onze buurt.
Wat kun je verwachten?
- Heldere uitleg: wat is energiedelen precies?
- De impact van energiedelen met je hele buurt
- Buren met zonnepanelen en buren zonder zonnepanelen
- Wat is er nodig om van start te gaan?
- Hoe ziet het vervolg eruit?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, meld je aan via onderstaande knop.
Vragen vooraf? Neem gerust contact op via: willisenergie@gmail.com
Buurtteam Willis Stroom
Aad, Piet, Jaap, Rien, en Will
Aanmelden
Blijf op de hoogte!